چرا از لیفتراک استفاده می کنیم؟

در تاریخ شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷
  • مقالات

از بین همه ی امکانات صنعتی که در بازار وجود دارند، لیفتراک ها یکی از مهمترین وسیله ها به شمار می روند. لیفتراک ها وسایل سنگینی هستند که امکان نقل و انتقال اجسام سنگین را در انواع صنایع ممکن می کنند.

لیفت تراک هایی که به تازگی تولید و وارد بازارشده اند تقریبا گران هستند. مواردی مانند اندازه ی لیفتراک، گنجایش بار و هر وسیله ی اضافی دیگر که همراه آن باشد روی قیمت تاثیر دارد. بسیاری از کارایی های لیفتراک ها در برخی از کسب و کارها مواردی هستند که شاید هرگز در طراحی لیفت تراک تصورشان هم نمی رفت. دانستن کاربرد های لیفتراک های مختلف می تواند برای کسب و کارهایی که در خرید و فروش آن ها درگیر هستند مفید باشد.

انتقال دادن اجسام در فضای بسته

بیشتر لیفتراک ها در فضا های داخلی، مانند انبار های پیوسته، ناپیوسته و مراکز پخش مورد استفاده قرار می گیرند. در این مکان ها از لیفت تراک برای بارگیری و خالی کردن بار کامیون  و انتقال اجسام استفاده می شود. لیفتراک ها بطور معمول در این شرایط با استفاده از تخته های چوبی اجسام را انتقال می دهند، اما گاهی اوقات برای انتقال جعبه های بزرگ و برخی تجهیزات سنگین تر دیگر از تخته استفاده نمی شود.

لیفتراک ها در انواع برقی و دیزلی تولید می شوند که هرکدام برای شرایط خاصی مناسب هستند. برای فضاهای بسته بیشتر از لیفتراک های برقی استفاده می شود. همچنین مدل های مختلف لیفتراک ها گنجایش بار و ارتفاع مختلفی دارند که بهتر است به هنگام خرید به آن ها دقت کنید. یک فروشنده ی خوب مشاوره ی مناسب را برای انتخاب بهتر در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

انتقال اجسام در فضای باز

در فضای باز بیشتر از لیفتراک های دیزلی استفاده می شود. در فضای باز اجسامی مانند الوار و سایر لوازم سنگین توسط لیفتراک های دیزلی منتقل می شوند. بخش های ساخت و ساز هم یکی دیگر از مکان های استفاده از لیفت تراک ها هستند که مصالح سنگین، نخاله های ساخت ساز و اجسام سنگین به کمک آن ها منتقل می شود. برای بارگیری و انتقال اجسام سنگین تر به کانتینرها نیز از آن ها استفاده می شود. در مکان هایی مانند سایت بازیافت زباله و اسکله ها لیفتراک های دیزلی دیده می شود.

 

 جابجا کردن افراد

خوب این کاربرد لیفتراک به نظر کمی عجیب می آید، گاهی اوقات از لیفتراک به عنوان بالابر استفاده می شود. این کار به خودی خود خطرناک است و افراد با خطر افتادن مواجه هستند. چیزی که می تواند این کار را کم خطر کند وسایل اضافی است که به لیفت تراک وصل می شود و ایستادن روی بخش بالابر آن را آسان ترمی کند. بسیاری از افراد در انبار ها و یا مکان های مختلف از لیفتراک استفاده می کنند تا برخی وسایل را در قفسه های بالاتر مرتب کنند. در برخی موارد هم که تعمیراتی نیاز باشد از لیفتراک به عنوان بالابر استفاده می شود.

 

دیگر موارد تخصصی استفاده از لیفتراک

شاید برای شما جالب باشد، اما از لیفتراک به عنوان برف روب نیز استفاده می شود. گاهی اوقات حتی از آن ها برای تمیز کردن محوطه ی انبار ها نیز استفاده می کنند. البته همه ی این ها نیاز به این دارد که ابزار اضافی را به لیفتراک وصل کنید که این وسیله های عادی تک کاربری را به ابزاری با چند کاربری تبدیل می کند.

استفاده برای اهداف تمرینی

مکانیک ها برای اینکه با تعمیرات لیفتراک آشنا شوند نیاز دارند تا در دوره ای شرکت کنند و با قطعات مختلف آن آشنا شوند، تعجبی ندارد که برای این کار نیاز به یک لیفتراک است. راننده های لیفتراک نیز برای آموزش رانندگی لیفتراک به آن نیاز دارند. لیفتراک های دست دوم بهترین گزینه برای این کارها هستند چون اگر مشکلی پیش بیاید نگران نیستید که ضرر زیادی را متحمل شوید.

 

در این مطلب از آذران ماشین موارد مختلف استفاده از لیفتراک را بیان کردیم. شما می توانید از سایر مقالات نیز در بخش مقالات استفاده کنید. 




    کلمات کلیدی:  
  • لیفتراک، لیفت‌تراک، باتری، باطری، آذران_ماشین، بلبرینگ