انتخاب تایر مناسب برای لیفتراک

در تاریخ شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶
  • مقالات

انتخاب تایر مناسب برای لیفتراک

لیفتراک ها کاربرد زیادی در جابجایی کالا ها در انبار کارخانه های دارند و کلا برای جابجایی اجسام سنگین و انبوه استفاده می شوند تا به کارها سرعت ببخشد. تایر لیفتراک بسته به کارایی لیفتراک ها باید متناسب با وزن کلی آنها در هنگام جابجایی بار باشد.

اگر شما برای انتخاب تایر مناسب لیفتراک به سایت سازنده لیفتراک سر بزنید لیفتراک ها بر اساس سایز لاستیک و نوع آن طبقه بندی شده اند. تایر مناسب لیفتراک بر طبق نوع کاربری و محل کار تعیین می شود. هرچند خیلی از لیفتراک ها برای نوع خاصی از تایر طراحی شده اند که تایر آن ها را نمی توان با مدل دیگری تغییر داد. تایرهای بادی با چسبندگی زیاد در  لیفتراک هایی که در فضای باز و کارهای سنگین استفاده می شوند  و در لیفتراک های الکتریکی با کاربری محدود از تایرهای پلی اورتان استفاده می شود.

انواع  تایر لیفتراک

تایر بادی لیفتراک

این تایر ها ی لیفتراک با هوا پرمی شوند آج آنها عمق زیادی دارد و از لاستیک با دوام ساخته می شود و در لیفتراک هایی که در کارهای سنگین به کار گرفته می شوند مناسب است و عمر مفید لیفتراک را افزایش می دهد

تایرهای توپر لیفتراک

یکی از ویژگی های تایر های توپر  لیفتراک عدم پنچری آنها است زیرا بر خلاف تایر های بادی که با هوا پر می شوند تایرهای توپر محفظه هوا ندارند. در این تایر لیفتراک لایه لاستیکی بر روی یک حلقه فلزی قرار می گیرد. تایرهای توپر در دو مدل حلقه ای(press on) و استاندارد تولید می شوند. عمر تایرهای توپر بسیار زیاد است ولی مثل تایرهای بادی باعث افزایش عمر مفید لیفتراک نمی شود.  این تایرهای  مناسب کارهای سنگین طولانی مدت خارج از فضای کارگاه نمی باشند و شعاع گردش کمتری نسبت به تایرهای بادی دارند و در مقایسه با تایرهای بادی نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

تایرهای پلی اورتان لیفتراک

تایرهای پلی اورتان لیفتراک سبک، دارای چسبندگی فوق العاده و مقاومت غلتشی بسیار کمی هستند. این تایرها بیشتر برای لیفتراک های الکتریکی و آن هم برای فضای کارگاهی کاربرد دارند. این تایرها بر روی ریچتراک ها و واکی تراک ها نیز نصب می شوند. شعاع گردش  این تایرها عالی هستند.

 نکاتی  که برای نگه داری از تایر باید رعایت کرد:

– بررسی فشار باد تایر و تست لیفتر، فشار باد تایرنباید بیشتر یا کمتر از مقدار لازم باشد

– دقت در انتخاب، از تایر مناسب در مکان مناسب استفاده شود

– شیوه رانندگی مناسب، پرهیز ازپیچیدن سریع، ترمز ناگهانی، شتاب گیری سریع




    کلمات کلیدی:  
  • لیفتراک، لیفت تراک، باطری، باتری، بلبرینگ، آذران، ماشین